Slajdy pozostają najczęściej wewnętrznymi dokumentami spółek. Jednak można wskazać przykłady prezentacji, które wpływały na bieg spraw i postaw odbiorców poza biznesem.
Niewątpliwie slajd o Polsce jako zielonej wyspie (patrz niżej) stworzony na potrzeby wystąpień Premiera Donalda Tuska, pokazany w trzecim kwartale 2009 (a następnie aktualizowany) odegrał swoją rolę. Choć to tylko wizualizacja jednego przesłania i nie jest to kompletny slajd, to pokazuje jak wyselekcjonowana informacja i pokazana w atrakcyjny sposób, pozwala nadawcy wywrzeć wpływ na odbiorcy. Każdy, kto w tym czasie miał kontakt z polskimi mediami, będzie miał zapewne utrwalony w głowie przekaz Premiera.
Późniejszy Premier Mateusz Morawiecki również wykorzystywał slajdy, by prezentować swoje plany.
Trudno o dużą ilość polskich przykładów publicznych prezentacji, ze względu na niewielką jeszcze popularność stosowania slajdów. Łatwiej przywołać zagraniczne przypadki. Jednymi z częściej komentowanych na świecie slajdami są slajdy Ala Gore’a, wiceprezydenta USA w latach 1993-2000, dotyczące globalnego ocieplenia. Jego prezentacja „An Inconvienient Truth” z początku 2003 roku, będąca odświeżeniem pokazu slajdów z lat 70. XX wieku, towarzyszyła mu w wystąpieniach na całym świecie. W 2006 roku David Guggenheim opowiedział o turnee w filmie pod tym samym tytułem, zdobywając między innymi Oskara za najlepszy film dokumentalny. Należy pamiętać, że za oprawę graficzną prezentacji odpowiadało studio graficzne Duarte.