Porównaliśmy i oceniliśmy prezentacje slajdowe spółek z indeksu WIG20. Dobre praktyki tworzenia prezentacji dotyczą także tych, tworzonych w ramach budowy relacji inwestorskich. W naszym rankingu wygrała TP SA, a tuż za nią PKO BP, BRE Bank i PZU.
Pod linkiem prezentacja (a jakże) podsumowująca ranking.
Kluczowe wnioski:
- Spośród spółek WIG20 najlepszą prezentację omawiającą wyniki za rok 2011 stworzyła TP SA (7,7 /10 pkt.), a tuż za nią PKO BP (7,4), BRE Bank (6,8) oraz PZU (6,7)
- Pozostali stosują raczej niezaawansowane podejście do slajdowej prezentacji – przeciętnie prezentacje dostałyby w szkole ocenę raczej dostateczną niż dobrą (4,5/10 pkt.)
- Żadna spółka nie ustala w prezentacji głównego przesłania i przesłań drugorzędnych (zgodnie z regułą piramidy), podbawiając się możliwości narzucenia sposobu interpretacji wyników spółki
- Spółki publiczne powinny wykazywać większą dbałość o wysoką jakość i profesjonalizm prezentacji slajdowych – często popełniają błędy w sposobie organizacji informacji oraz w spójności szaty graficznej
- Prezentacje są ważniejszą formą komunikacji niż raporty roczne, ze względu na łatwiejsze nadanie interpretacji zdarzeń w spółce, mniejszą objętość, większą skrótowość oraz krótszy czas od zdarzenia do prezentacji
- Około 19 slajdów z treścią najczęściej wystarcza, by skomentować roczne wyniki spółki publicznej – slajdy bez treści nie powinny stanowić więcej niż 15% wszystkich stron
- Dobra prezentacja to ważne narzędzie pozwalające na skuteczną komunikację spółki z interesariuszami, przyczyniającą się do rzetelnej wyceny akcji
- Dobre prezentacje slajdowe to wyzwanie także poza działami relacji inwestorskich – dobre metody pracy z Power Pointem powinni sobie zaszczepić menedżerowie bezpośrednio odpowiedzialni za biznes spółki, dostarczający swoje wnioski na potrzeby komunikacji zewnętrznej