Nawet w banku Santander tworzą slajdy, które nic nie wnoszą
Autor:
Mirosław Pawełko
Data aktualizacji:
27/2/2023
Dzisiaj slajd Banku Santander z prezentacji wyników za 2019. Slajd 5, jak i pozostałe, nie używa informacyjnego nagłówka, i tym samym nie wiemy, co autor chce powiedzieć. Jako odbiorcy musimy sami szukać wniosku.
Co można poprawić na slajdzie 5?
jeśli slajd jest rzeczywiście potrzebny, to trzeba użyć nagłówka i informacyjnie powiedzieć, jakie jest jego główne przesłanie
obecny nagłówek sugeruje, że sieć placówek jest ważna – a mało o placówkach jest na slajdzie
trudno połączyć nagłówki kategorii i wartościami – chyba ktoś skasował obramowanie tabeli, by na slajdzie „nie było tabeli”
jedne wartości mają porównanie r/r, a inne nie; co więcej wartości są pokazane za różne okresy – takie podejście sugeruje, że autor coś chce ukryć
niejasne jest określenie danych na slajdzie – np. za jaki okres pokazane są udziały rynkowe? Czy klienci kanałów elektronicznych wchodzą w skład klientów?
w sekcji Pracownicy i placówki brakuje sumy (tego typu tabele potrzebują zawsze sumy)
kolejność pokazywanych miar sugeruje, że klienci są na końcu
mamy powtórzenia miary wartości – od tego jest właśnie poprawny nagłówek kolumny, by nie trzeba było kilka razy powtarzać tego samego